کشت (ترشحات حلق)

در مورد کشت گلو یا کشت خلط چقدر می دانید؟ میکروب شناسی دانش گسترده ای است که از روش های مختلفی را شامل میشود، کشت گلو از جمله همین روش هاست که البته در پزشکی و درمان بیماری های عفونی گلو نقش اول را ایفا می کند.
علت اصلی تجویز کشت گلو را می توان بروز گلو درد دانست که انواع مختلفی را شامل می شود؛ البته ممکن است باور عمومی مردم اینگونه نباشد و قادر به تشخیص سرماخوردگی از گلو درد نباشند؛ در ادامه با دکتر سلام همراه باشید. کشت ترشحات گلو یکی از آزمایشهای روتین در بخش میکروبشناسی محسوب میشود که در بیماران دارای گلودرد درخواست میشود . البته بین گلودرد وسرماخوردگی تشابهات فراوانی وجود دارد که از نظر عامه مردم در یک دسته قرار میگیرند؛ اما معمولا در سرماخوردگی ها در اغلب موارد ویروسها بالاخص ویروس آنفلوآنزا عامل بوجود آورنده آنست.
درصورتیکه درگلو درد عامل بوجود آورنده در اغلب موارد میکروبها میباشند که اصطلاحا بنام گلودرد عفونی (چرکی) خوانده میشوند وپزشکان تنها درشرایطی که به عفونت گلو مشکوک باشند، جهت بیمارشان درخواست آزمایش کشت ترشحات گلو را درخواست می کنند.
شما میتوانید با تماس با مرکز خدمات پزشکی درمانی و پرستاری سرمنزل سلامت نمونه گیری را در منزل یا محل کار خود در اسرع وقت انجام دهید.